Jelenleg megtekinti 6 egyszerű napi szokás a hatékonyság érdekében

6 egyszerű napi szokás a hatékonyság érdekében

Ahogy suhannak el a napok, hetek és a hónapok, és ha már érezhetted azt, hogy nem haladsz kellőképpen az életed dolgaival, legalábbis nem oly mértékben ahogy azt szeretnéd, érdemes beiktatni néhány apró napi szokást, mely egyszerűségénél fogva, igazán könnyen tartható és ami által az életminőségünk is klasszisokkal javulhat.

Egy túlzsúfolt, rohanó nap folyamán különösen jó hasznát vehetjük mindennek, hogy még a tartalékainkat is kellően jól hasznosíthassuk.

6 egyszerű napi szokás:

1.Tudjuk, hogy amint behangoljuk a reggelt, többnyire úgy folytatódik a nap további része.

Ezáltal a reggeli szokások alfája és omegája a következő, mely már egy korábbi poszt témája is volt, és ami a legsikeresebbek alapszabályai közé tartozik, és amit minden valamirevaló élettréner is egyaránt vall.

Ez pedig nem más, mint hogy- ha jót akarunk magunknak a nap további részére –felejtsük el a telefont reggel, azaz ne az legyen az első, ami után nyúlunk.

Érdemes helyette egy hagyományos vekkert a hálóban tartani, mely az ébresztést elvégzi, de amennyiben ez nagyon nehezünkre esik, el is zárhatjuk azt a fránya telefont az ébredés utáni – legalább 1 órára, lehetőleg minél távolabb magunktól.

Saját bőrömön tapasztalva, amikor telefonos üzenetekkel és böngészéssel ébredek, elveszem a hirtelen rám zúduló információk, értesítések és hírek áradatában, és a reagáló válaszadási kényszeren túl is ömlik rám a sok negatívum, ami önkéntelenül is átjön a különböző felületekről és a közösségi médiából.

2. Érdemes viszont helyette az éjjeliszekrényre tett, kis cetlire írni a hálára való emlékeztetőt, hogy ezzel induljon a napunk, avagy arra a 3 fő dologra gondolni, amiért akár aznap, vagy az életünkben hálát adhatunk.

Különböző agykutatók is rendkívül fontosnak tartják a hálaérzetünk erősítését, mert mindennek megélése nem csak, hogy a jelenben tart, de amíg ezt a rendkívül pozitív érzést átéljük, az elűz minden egyéb negatív, zavaró érzelmet.

Nem véletlen, hogy buddhista kolostorok a reggel egyik legfőbb teendői közé iktatják be ezt, a lelki gyakorlat részeként. Amint ez az ’apróság’ már rendszeres szokásunkká válik, vele együtt az életünk minősége is látványosan szárnyra kap.

3. Az alábbi- elsőre talán különösen hangzó- mégis rendkívül jól működő mondatot, érdemes akár a fürdőszobatükörre is feltenni, melyet még a keleti szerzetesek is előszeretettel alkalmaznak.

Ez pedig nem más, mint, hogy én magam a tudatosság, vagy az öntudat vagyok.

Ennek jelentése pedig igazából csak az, hogy még mielőtt bármi mással -vagy szokásunkhoz híven- elsősorban a testünk, az elménk, vagy az érzelmeinkkel azonosítanánk magunkat, helyette egy éber észlelő, tapasztaló avagy külső szemlélőként nézzük a Világ folyását.

Amennyiben ezt kellő átéléssel, azonosulással és hittel használjuk, egészen más minőségben élhetjük meg a történéseket.

Ez egy egészen újfajta beállítódáshoz vezethet minket, mely majd a kapcsolatainkat is a kellő együttérzés, tudatosság és a szeretet irányába befolyásolhatja.

Ezen kívül, érdemes még több inspiratív és pozitív emlékeztetőt és megerősítő mondatot akár a szivárvány különféle színeivel is felírva magunk körül láttatnunk, vagy akár a telefonunkba  emlékeztetőként beírni, hogy épp akkor jöjjön segítségül, amikor a legnagyobb szükség van rá.

4. Tanulás

Általában minél elfoglaltabb, találkozókkal, hívásokkal, egyeztetésekkel tarkítottabb egy nap,  sokszor sajnos annál kevesebb idő jut az oly nélkülözhetetlen kíváncsiságunk, a fejlődni vágyásunk és a tudásszomj, avagy a tanulásunk kielégítésére, mely a folyamatos előre haladásunk és a lendületünk nélkülözhetetlen eleme.

A rohanó mindennapok és az időhiány révén, éppen ezért van oly nagy szerepe a különböző, nagy tudással rendelkező könyvek, lerövidített és összefoglalt audio változatának meghallgatására, mely már a magyar piacon is egyre népszerűbbé vált.

Tovább a Tudástár Klubra!

Létezik erre egy angol nyelvű app is, melyből az élet szinte minden, minket érdeklő területére megoldást kínál különböző nagysikerű könyvek sűrített változatában és melynek kipróbálását az első héten teljesen díjmentesen tehetjük.

blinkist.o6eiov.net/DVLmY2

Igy egyetlen napot sem vesztegetünk el azáltal, hogy úgy érezzük, hogy nem haladtunk, fejlődtünk, illetve tanultunk ismét valami újat. A legnagyszerűbb könyvek kulcsüzeneteinek kiollózása pedig a legjobb szolgálatunkra jöhet, az amúgy sokszor hektikusan rohanó mindennapok sodrásában.

Igy bármely egyéb, másra koncentráló feladataink közepette is hallgathatjuk, mint például séta vagy autóvezetés közepette, megduplázva ezzel a rendelkezésünkre álló idő maximális kihasználtságát.

5. Ami persze szintén vita tárgyára adhat okot, de számomra a mozgáson és a rendszeres jógán kívül, ez az egyik legnagyszerűbb módja az energiaszintem és a hatékonyságom megduplázásának.

Ez pedig az elcsépeltnek tűnő, frissen facsart zöldséglé napi szintű fogyasztása, melyből is a sárgarépa-cékla-zeller mixet találom a legjobbnak, de a zellerlé önmagában való fogyasztása is, számtalan jótékony hatással bír.

Főként reggel, vagy étkezés előtt fejti ki a legjobb hatását és bármikor amikor azt érezzük, hogy kezdenénk elfáradni, kávé helyett érdemes inkább ehhez nyúlni, mert valódi újjászületést eredményezhet.

https://ripost.hu/yesss/2-kg-minusz-hetente-csodat-tesz-testeddel-a-zellerdieta-2283045/

6. Naplóírás és a jegyzetelés fontossága pedig szintén elcsépelt, mégis annál hatékonyabb lehet, hogy behangoljuk az előttünk álló napot, tervezzünk és a céljainkat taktikusan, lépésről-lépésre, szem előtt tartva megvalósíthassuk.

Érdemes akár egy ránk váró találkozó előtt is a fővonalat, a szándékot és a lényegi célt önmagunknak leírva meghatározni, de tehetjük ezt bármely fontos lépés, vagy akár csak egy nehéznek tűnő telefon vagy megbeszélés előtt egyaránt.

Elkerülhetetlenül is mindnyájan ki vagyunk téve, többnyire a telefonból érkező zavaró értesítések és egyebek sokaságának, amit általában negatívumként élünk meg, pedig ez teljesen elfogadott és fontos, hogy mindezt engedélyezzük is meg néha magunknak.

Egészen jól bevált taktika viszont, ha óránként 5 perces szüneteket tartva, ránézünk az üzeneteinkre, vagy akár elintézünk gyorsan egy telefont.

Ajánlott viszont, akár egy homokórát időkeretként látványosan felállítani, hogy mennyi az az idő, melyet a jól megengedett kizökkenésre szánhatunk.

Számtalan ilyen apró trükk, amivel minden erőlködés nélkül, játékosan, mégis önmagunknak kellő keretet adva tehetjük a számunkra fontos dolgokat anélkül, hogy elúsznánk, hogy gördülékenyen és szinte észrevétlenül, hasznosabb szokásokat kialakítva haladhassunk előre. Egészen biztos, hogy mindennek az élet bármely egyéb területén is hasznát vesszük majd.

Kellemes játékot, jó kísérletezést!

Ha bármilyen saját és jól bevált napi szokást örömmel osztanál meg, írd meg kérlek, hiszen mindig rengeteget tanulhatunk egymástól.

Alább pedig egy korábbi, szintén rendkívül hasznos cikk a fókuszról:

Vélemény, hozzászólás?