Jelenleg megtekinti 8+1 trükk a napi méregtelenítésért

8+1 trükk a napi méregtelenítésért

Való igaz, hogy manapság már úton-útfélen különféle /napi/ méregtelenítő tipp-be futhatunk, mely kifejezés egyre divatosabbá vált ebben a környezeti és egyéb ártalmakkal terhelt Világban, miáltal a szó maga is virágkorát éli.

Az emberek jó része feltehetően kipróbált már egy-néhány, többé-kevésbé bevált módszert ennek érdekében, de mint mindig, van új a Nap alatt, melynek kipróbálása meghálálja az  ezirányba tett lépéseinket.

Meggyőződésem, hogy túlnyomórészt a Kelet világából érkeznek felénk a létszemlélet, az egészség és a szépség terén a legkiválóbb trükkök és receptek, miáltal nem csak a testünk, de a lelkünk is jócskán gazdagodik.

Az ayurveda szerint, többféle felesleges anyagot is hordoz a szervezetünk, melynek jórésze az emésztőrendszerrel kapcsolatos, és amit ‘ama’-nak nevez.

Előszeretettel alkalmazom az ősi India ayurved-ikus szemléletű praktikáit, mely ha teljes mértékben nem is mindig tartható, bizonyos elemei mégis pofonegyszerűséggel beiktathatóak a mindennapokba.

Az ayurveda filozófiája szerint többféle felesleges anyagot is hordoz a szervezetünk, melynek jórésze az emésztőrendszerrel kapcsolatos, és amit ‘ama’-nak nevez.

Ha az emésztés valami oknál fogva nem teljes értékű, netán képtelen jól megemészteni a tápanyagokat, akkor ez a szükségtelenül felhalmozott anyag, fokozottabbban halmozódik fel a szervezetben.

Sajnos a káros környezeti hatásokért önmagában nem sokat tehetünk, így nem marad más, mint ezek hatásainak csökkentése és a testünk kellő belső megtisztítása, mellyel csökkenthetjük a minket ért negatív hatásokat.

Tudniillik, a szervezetünk egy rendkívül csodálatosan működő, intelligens, összetett és érzékeny rendszer, mely azonnal jelez felénk, ha kiesett az egyensúlyából.

5 könnyen észrevehető jele van a testünkben való toxinok /ama/ fokozottabb jelenlétének:

1.A nyelv sárgás-fehéres elszíneződése

2.Kellemetlen lehelet

3.Állandó testszag

4.Napközben fellépő gyakori fáradtság, vagy letargia

5.Érzékeny, fájó ízületek

Feltételezem, hogy 30 év felett, szinte mindnyájan tapasztaltunk már legalább egy-két kellemetlen tünetet a fentiek közül, ezért úgy vélem, hogy néhány apró trükköt nem lehet elég korán elkezdeni, hogy amennyire tudjuk, könnyítsük meg a szervezet dolgát ebben a túlszennyezett környezetben, hogy valamelyest tehermentesítsük ezt a rendkívüli rendszert, mely keményen dolgozik az egészségünk fenntartásáért.

Az alábbi, egyszerű és könnyen beépíthető, ősi ayurvedi-kus trükkel, apránként már napi szinten sokat tehetünk testünk egészségéért:

9 napi méregtelenítő tipp:

1.A nyelv reggel és este történő megtisztítása- egy kiskanál, vagy az erre specializálódott eszköz segítségével- a lerakódásoktól.

2.A test egészének, főként a karok, a lábak és a has száraz kefével való ledörzsölése, azaz pontosabban a végtagokat hosszanti irányba lekeféljük, a hasat pedig körkörösen masszírozva dörzsöljük le.

Mindez a bőr pórusainak megnyitásával, a vér – és a nyirokkeringés fokozásával gyorsítja meg a szervezet tisztulását. Érdemes mindezt főként reggel, vagy zuhanyozás előtt megtenni.

3. Egy hagyományos – számomra szintén jól bevált- praktika reggel, ébredés után egy kevés olajat a szájban, 1-2 percen át öblögetve, szürcsölve, a végén gargalizálva, majd mindezt kiköpve, átmosni a szájüreget és a fogakat. E módszer állítólag nem csak a szájüregben lerakódott kelletlen dolgokat oldja fel, de a májra is jótékonyan hat és nem utolsósorban még a fogakat is fehéríti. -talán ezért láttam oly sok gyönyörű, hófehér, indiai fogsort utazásaim során.

4.Beköszöntött a nyár, így csábításánál fogva különösen érdemes arra figyelni, hogy kerüljük a hideg, jeges italok fogyasztását, mely sokk szerűen éri a belső szerveket, lelassítva ezzel az emésztés folyamatát, mely egyben energiát is von el a szervezettől. Egyfajta belső tűzként érdemes az ott zajló folyamatokat elképzelni, melyre rendkívül rossz hatással van a hideg folyadék. Ezáltal a belső szerveket simogató meleg folyadék az, ami igazán elősegíti az ott zajló folyamatokat. Fontos, hogy étkezés közben lehetőleg ne, vagy csak kevés folyadékot fogyasszunk, mert az étel felhígítása megint csak gyengíti az emésztést. Ezért lehetőleg tanácsos az étkezés előtt és után, kb fél órát várni az ivással.

5. Közismert a különböző, stimuláló fűszerek használata, mely serkenti a belső folyamatok működését. A jól ismert gyömbéren és az ellentmondásos ízvilágú kurkumán kívül létezik még néhány, hasonlóképpen jótékony fűszernövény.

Ez pedig a koriander, a kömény és az édeskömény hármasa, melyből nagyszerű főzet készíthető és amit érdemes időről-időre elkortyolgatni.

6. A meleg olajokkal történő masszázsra nem érdemes külön kitérni, ezek áldásait szinte mindannyian ismerjük, melyet a szerencsésebbek akár a hetente is megengedhetnek maguknak.   

7. Nincs is jobb néha egy meleg, sós fürdőnél, melyből főként a tengeri, vagy az Epsom sóval történő áztatással, a bőrpórusokon át távoznak a felesleges toxinok, ami után valósággal újjászületünk.

8. Az ayurveda hitvallása pedig teljesen ellentétes a hagyományos nyugati szemlélettel, miszerint ’Reggelizz úgy, mint egy király’..

Nos ez saját tapasztalatból is elmondható mert -ámbár ez is szokás kérdése – már jó ideje  ösztönösen kihagyom a reggelit -bár mindez csak később jutott tudomásomra, hogy a test kellő tisztulása érdekében, a vacsora utáni, 16 órás tehermentesítő szünettel nagymértékben segítjük a test regeneráló folyamatait, melyről már egy korább cikk is született.

Éppen ezért, délutánra javallott a főétkezés az ayurveda szerint, és ha lehetséges, legalább 3 óra teljen el az étkezések között nassolás mentesen, míg vacsorára egy jóval könnyebb, elsősorban valami könnyű, zöldséges étel, vagy saláta az ajánlott. Amennyiben esetleg valaki nagyon nem bírná ‘nasi’ nélkül, vagy netán cukorbeteg lenne, akkor gyümölcsök, magok, vagy bármi egészséges ‘rágcsa’ lenne a megengedett.

Több ismerősöm tapasztalatát hallottam, hogy e módszerrel néhány kg-os fogyás is automatikusan együtt járt.

Nálam mindez nem volt szembetűnő, hiszen a testsúlyom mindig is 50 kg körül mozgott, de a közérzetem és a belső tisztaságérzetem jelentősen javult általa, így szinte minden cukorbetegség, vagy egyéb súlyos problémával nem rendelkező egyénnek, mindezt csak javasolni tudom.

Ajánlott még tartani az étkezések hasonló időpontban való rendszeresítését, hogy a gyomor már előre felkészülhessen az előtte álló folyamatokra.

9. Talán ezt is számtalanszor hallottuk már, de az éjfél előtti alvás igazán meghálálja magát, miáltal a szervezet bioritmusa révén, este 10 és hajnali 2 óra között erősödnek fel a méregtelenítő és a regeneráló folyamatok, ami egy sokkal mélyebb alvással is együtt jár, ha 10, de legkésőbb 11 órakor le tudunk feküdni.

Bármely további ezzel kapcsolatos kérdést-tapasztalatot ossz meg velem bátran, ha tudok, örömmel segítek!  

https://www.hazipatika.com/eletmod/termeszetes_gyogymodok/cikkek/10_meregtelenito_tipp_kezdoknek_es_haladoknak/20120604153513

Vélemény, hozzászólás?